EVENIMENTE

Seminar de informare Giurgiu
[22.05.2018]

 INVITATIE
 SEMINAR DE INFORMARE PROIECTUL “START ANTREPRENORIAT!’

Oras GIURGIU, locatie: Camera de Comert si Industrie si Agricultura Giurgiu- Ora: 11.00


O noua oportunitate de dezvoltare a antreprenoriatului si ocuparii in regiunea de dezvoltare Sud-Muntenia prin formare antreprenoriala si finantare nerambursabila pana la 40000 euro (178.340 lei)  pentru implementarea planurilor de afaceri.


Asociatia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin – ADAF in parteneriat cu  Asociatia Oamenilor de Afaceri Arges si Asociatia pentru Dezvoltare Economico-Sociala  va invita sa participati in data de 22 mai 2018, orele 11,  la Seminarul de Informare privind implementarea proiectului "Start Antreprenor!" cod POCU/82/3/7/106495, finantat din Fondul Social European, Programul Operational Capital Uman 2014-2020.


Evenimentul va avea loc la Camera de Comert, Industrie si Agricultura Giurgiu, orele 11 la sediul din soseaua Bucuresti nr.49, municipiul Giurgiu.

Proiectul “Start Antreprenoriat!” va desfasura programe integrate de formare antreprenoriala, acordare de consultanta si mentorat,  pentru 310 persoane- someri, angajati si persoane care desfasoara o activitate independenta (persoane fizice autorizate, titulari ai intreprinderilor individuale si membrii intreprinderilor familiale) din regiunea de dezvoltare Sud-Muntenia, care indeplinesc cumulativ,  urmatoarele criterii :
- Intentioneaza sa infiinteze o afacere nonagricola in mediul urban in regiunea Sud-Muntenia;
- Au  resedinta sau domiciliul in mediul rural sau urban din regiunea sud-Muntenia (judetele Arges, Calarasi, Dimbovita, Giurgiu, Ialomita,  Prahova, Teleorman) ;
- Nu fac parte din grupul tinta al tinerilor NEETs cu varsta intre 16-24 ani care nu sunt salariati, nu sunt inscrisi la somaj sau intr-o forma de invatamant.

Principalele rezultate previzionate prin implementarea proiectului:    
-   310 persoane selectate in grupul tinta, din care 150 femei, instruite si certificate prin 16 sesiuni de cursuri de competente antreprenoriale;
-     38 de planuri de afaceri selectate pentru finantare prin ajutorul de minimis pana la 40000 euro;
-     76 de locuri de munca create, care vor trebui mentinute si dupa terminarea proiectului.

Perioada de implementare a proiectului este 25.01.2018 -23.01.2021.

La seminarul de informare participantii vor afla detalii despre beneficiile participarii in proiect, metodologia de selectie a grupului tinta, etapele si activitatile de implementare a proiectului si se vor putea inscrie in grupul tinta al proiectului prin completarea formularelor necesare.

Inscrierea in grupul tinta al proiectului se realizeaza pana la data de 24  iunie 2018, prin:
-  accesarea site-ului www.adaf.ro sau blogului: www.startfinantare.ro
- facebook: www.facebook.com/startantreprenoriatSM/
- transmiterea unui mesaj referitor la intentia de participare la proiect la adresa email: start-up@adaf.ro
- contactare telefonica la nr.0212101042

Persoane de contact :
- Expert grup tinta dna Pipera Gabriela email: office@adaf.ro
- Manager proiect: dna Cornelia Rotaru email: president@adaf.ro

Seminar de informare “START ANTREPRENORIAT!’
[18.05.2018]
O noua oportunitate de dezvoltare a antreprenoriatului si ocuparii in regiunea de dezvoltare Sud-Muntenia prin formare antreprenoriala si finantare nerambursabila pana la 40000 euro (178.340 lei)  pentru implementarea planurilor de afaceri.

Asociatia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin – ADAF in parteneriat cu Asociatia Oamenilor de Afaceri Arges si Asociatia pentru Dezvoltare Economico-Sociala  au sustinut in data de 11 mai 2018, orele 13, Seminarul de Informare privind implementarea proiectului "Start Antreprenor!" cod POCU/82/3/7/106495, finantat din Fondul Social European, Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul a avut loc la Centrul de Consiliere, Orientare si Pregatire Profesionala din Calarasi  Bulevardul Nicolae Titulescu nr. 15 etaj 1, municipiul Calarasi.

Proiectul “Start Antreprenoriat!” va desfasura programe integrate de formare antreprenoriala, acordare de consultanta si mentorat,  pentru 310 persoane- someri, persoane inactive (studenti, elevi scoli postliceale, persoane casnice), angajati si persoane care desfasoara o activitate independenta (persoane fizice autorizate, titulari ai intreprinderilor individuale si membrii intreprinderilor familiale) din regiunea de dezvoltare Sud-Muntenia, care indeplinesc cumulativ,  urmatoarele criterii :
- Intentioneaza sa infiinteze o afacere nonagricola in mediul urban in regiunea Sud-Muntenia;
- Au  resedinta sau domiciliul in mediul rural sau urban din regiunea sud-Muntenia (judetele Arges, Calarasi, Dimbovita, Giurgiu, Ialomita,  Prahova, Teleorman) ;
- Nu fac parte din grupul tinta al tinerilor NEETs cu varsta intre 16-24 ani care nu sunt salariati, nu sunt inscrisi la somaj sau intr-o forma de invatamant.

Persoanele inscrise in grupul tinta vor participa la un curs gratuit de competente antreprenoriale autorizat (obtinere certificat cu recunoastere internationala), vor beneficia de consultanta pentru elaborarea unui plan de afaceri cu care vor participa la concurs pentru selectarea firmelor ce urmeaza a fi finantate prin ajutor de minimis (nerambursabil) in valoare de pana la 40000 euro.

Perioada de implementare a proiectului este 25.01.2018 -23.01.2021.

La seminarul de informare participantii s-au oferit detalii despre beneficiile participarii in proiect, metodologia de selectie a grupului tinta, etapele si activitatile de implementare a proiectului si cum se pot inscrie in grupul tinta al proiectului.

Inscrierea in grupul tinta al proiectului se realizeaza pana la data de 24  iunie 2018, prin:
-  accesarea site-ului www.adaf.ro sau blogului: www.startfinantare.ro
- facebook: www.facebook.com/startantreprenoriatSM/
- transmiterea unui mesaj referitor la intentia de participare la proiect la adresa email: start-up@adaf.ro
- contactare telefonica la nr.0212101042

Persoane de contact :
- Expert grup tinta dna Pipera Gabriela email: office@adaf.ro
- Manager proiect: dna Cornelia Rotaru email: president@adaf.ro

"Construieste-ti viitorul!" prin Romania Start-up Plus
[12.02.2018]

Comunicat de presă


Asociatia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin in parteneriat cu Power Net Consulting SRL si HR Specialists SRL lanseaza proiectul „Construieste-ti viitorul!” (POCU/82/3/7/104802), proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020. Activitatile vizând cresterea gradului de ocupare in Regiunea Sud-Est – obiectivul general al proiectului – se vor desfășura în perioada 18 ianuarie 2018 – 17 decembrie 2020. Valoare totala eligibila a proiectului este 8.907.909,43  lei din care 7.510.322,80 cofinantarea UE.

Proiectul vizeaza activitati de formare antreprenoriala cu acreditare ANC, elaborarea planului de afaceri pe perioada cursului si acordarea de consultanta si mentorat pentru 310 persoane cu resedinta sau domiciliul in mediul rural sau urban din Regiunea de Sud-Est. Participantii eligibili se incadreaza in una din categoriile*:
  • Someri
  • Persoane inactive
  • Angajati si persoane care desfasoara o activitate independenta (persoane fizice autorizate, titulari ai intreprinderilor individuale si membrii intreprinderilor familiale)
    *Nu sunt eligibili tinerii NEETs cu varsta intre 16-24 ani care nu sunt salariati, nu sunt inscrisi la somaj sau intr-o forma de invatamant.
Principalele rezultate previzionate prin implementarea proiectului:
  • 310 persoane participante la cursul de competente antreprenoriale;
  • 38 de planuri de afaceri selectate pentru finantare de pana la 40.000 euro – selectia se realizeaza prin concurs de planuri de afaceri ;
  • 38 de stagii de practica intr-o intreprindere cu profil similar profilului afacerii finantate;
  • 76 de locuri de muncă nou-create.
Antreprenorii ale caror planuri de afaceri au fost aprobate pentru finantare vor beneficia de asistenta pentru infiintarea intreprinderilor prin inregistrare la Oficiul Registrului Comertului si incheierea contractelor de finantare prin ajutor de minimis.
Dupa obtinerea ajutorului de minimis se va asigura monitorizarea functionarii si dezvoltarii afacerilor finantate si decontarea sumelor finantate pentru implementare.

Informatii privind selectarea pentru GT se pot obtine folosind urmatoarele surse de informare:
- Email: start-upt@adaf.ro
- Facebook: @construiestetiviitorul
Asociatia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin

Manager proiect
Cristian Pipera
www.adaf.ro
start-up@adaf.ro
Tel: 021.210.10.42
Raportul Global al Competitivitatii 2017-2018
[29.09.2017]
ADAF – Asociatia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin in calitate de Partener Institutional  al Forumului Economic Mondial (World Economic Forum) doreste sa multumeasca  celor 103 manageri de intreprinderi din Romania care au participat la completarea  Sondajului Anual de Opinie  “Vocea Comunitatii de Afaceri”- editia 2017. Acest sondaj  este o componenta  majora a Raportului Global  privind Competitivitatea elaborat de Forumul Economic Mondial ce ofera informatii valoroase, care transforma Raportul intr-o masura anuala reprezentativa al mediului economic national.

Indicele competitivității globale 2017-2018 prezintă un cadru și un set corespunzător de indicatori în trei categorii principale (subindexe) și douăsprezece domenii de politică (piloni) pentru 137 de economii.

Editia din acest an al Raportului Competitivităţii Globale 2017 - 2018 realizat de Forumul Economic Mondial a fost lansata oficial in 26 septembrie 2017 si indică  din pacate o cadere a României de pe locul 62 pe locul 68 în lista celor 137 de ţări analizate din perspectiva a 114 indicatori economici naţionali, luaţi în considerare la întocmirea topului.  Raportul evalueaza peisajul competitivitatii pentru 137 de economii, oferind o perspectiva a cresterii productivitatii si prosperitatii si evidențiază faptul că deschiderea spre cooperare aflata in declin amenință creșterea economică și prosperitatea. De asemenea, se subliniază că măsurile de stimulare monetară, cum ar fi relaxarea cantitativă, nu sunt suficiente pentru a susține creșterea economică și trebuie să fie însoțită de reforme de competitivitate.  Raportul subliniaza faptul că imbunatatirea practicilor de afaceri și investițiile în inovare sunt acum la fel de importante ca infrastructura, competențele și piețele eficiente.

În topul clasamentului, Elveţia își păstrează poziţia de lider mondial (cu 5,9 puncte), pentru al nouălea an consecutiv, fiind urmată de SUA (5,9 puncte), Singapore (5,7 puncte), Olanda (5,7 puncte), Germania (5,7 puncte), Hong Kong (5,5 puncte), Suedia (5,5 puncte) şi Marea Britanie (5,5 puncte). Punctajul obtinut de Romania fiind de 4,30.

Detalii despre raportul publicat AICI
Programului de internaționalizare a companiilor româneşti
[31.07.2017]
ADAF vă informează că astăzi s-a deschis platforma online a Programului de internaționalizare a companiilor româneşti cu finanțare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020.
 
Sunteţi invitati sa aplicati pe: https://programenationale2017.aippimm.ro/sioer/.                     
 
Pentru informaţii suplimentare, firmele româneşti pot accesa pagina: http://www.aippimm.ro/categorie/programe/programul-de-internationalizare-2017/.                   
                         
Programul urmărește: promovarea produselor și serviciilor IMM-urilor românești pe piețele externe, stimularea comunicării și a parteneriatului în afaceri, în vederea internaționalizării; pregătirea întreprinzătorilor în domeniul tehnicilor de promovare a produselor și serviciilor.
Prin program se finanțează: participări individuale la târguri și expoziții internaționale, organizate în străinătate, cu stand propriu, participări individuale la misiuni economice organizate în străinătate, crearea identității vizuale a unui IMM, realizarea unui site pe Internet/aplicație pentru mobil, pentru  prezentarea activității solicitantului și a produselor promovate, în limba română și limba engleză/altă limbă de circulație internațională; participări ale angajaților la cursuri de pregătire, în țară și/sau în străinătate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi piețe; analize și studii de piață; alte tipuri de activități de promovare și susținere a internaționalizării.
 
Alocația financiară nerambursabilă este în cuantum de maximum 50.000 de lei/beneficiar/an, reprezentând maximum 90% din valoarea cheltuielilor eligibile. Pentru 2017, se estimează finanțarea unui număr de minim 100 de IMM-uri romanești.
Data de la care se pot depune aplicațiile în Program este 31 iulie, începând cu orele 10.00, iar sistemul de aplicații va fi deschis până vineri 4 august, orele 20.00. Acordarea finanțării se realizează în baza criteriului “primul venit-primul servit”, în limita bugetului. Bugetul pentru anul 2017 este de 5 milioane de lei.
 
Gela Rotaru
Consultant in afaceri
Tel.: 0722-295.362
e-mail: gela_rotaru64@yahoo.com
ADAF (Asociatia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin)
Str. Amman nr.36, Sector 1, Bucuresti
Global Summit of Women
[08.02.2017]
Cel mai renumit eveniment mondial al femeilor- Global Summit of Women- va avea loc in perioada 11 -13 mai 2017 la Tokyo, in Japonia. Tema celei de a 27 editii din acest an va fi „ Accelerarea progresului economic feminin ” si va pune accent pe influenta femeilor in crearea unor economii mai puternice in era noilor tehnologii, cu impact asupra politicilor guvernamentale si ale afacerilor corporatiilor.
Asociatia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin (ADAF) este Partener International al Summit-ului.

Persoanele interesate de participare sunt rugate sa ne contacteze la adresa de email: president@adaf.ro sau rotarurom@yahoo.com

Detalii despre eveniment:  www.globewomen.org  
Raportul Global al Competitivitatii
[28.09.2016]
ADAF  in calitate de partener international al World Economic Forum va informeaza ca in data de 28 septembrie 2016 s-a dat publicitatii Raportul Global al Competitivitatii.

Raportul Global al Competitivitatii 2016-2017 elaborat de World Economic Forum din Geneva evaluiaza peisajul competitivitatii pentru 138 de economii, oferind o perspectiva cresterii productivitatii si prosperitatii.

Editia din acest an  evidențiază faptul că deschiderea aflata in declin amenință creșterea economică și prosperitatea. De asemenea, se subliniază că măsurile de stimulare monetară, cum ar fi relaxarea cantitativă, nu sunt suficiente pentru a susține creșterea economică și trebuie să fie însoțită de reforme de competitivitate. Raportul subliniaza faptul că imbunatatirea practicilor de afaceri și investițiile în inovare sunt acum la fel de importante ca infrastructura, competențele și piețele  eficiente.

Elvetia,Singapore si Statele Unite ale Americii raman pe pozitiile de cele mai competitive trei state din lume.

Romania se plaseaza  pe locul 62 in Clasamentul global al competitivitatii cu o cadere de  9 pozitii fata de  perioada 2015-2016.

Detalii pe site-ul www.weforum.org/reports
Programul de Guvernare al mediului de afaceri
[21.09.2016]
Cu prilejul conferintei de lansare a "Programului de Guvernare 2016-2020 al Mediului de Afaceri", presedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu, a declarat ca Romania trebuie sa se plaseze intre primele 20 de tari la nivel global in ceea ce inseamna sustinerea antreprenoriatului. De asemenea, trebuie sa fie cea mai puternica tara din regiunea de sud-est a Europei.
"Romania trebuie sa se plaseze ca o tara atractiva si favorabila dezvoltarii afacerilor si sa fie cea mai puternica tara din regiunea de sud-est a Europei. Cred ca e necesar sa ne punem si o tinta cantitativa si vorbim de plasarea Romaniei in primele 20 de tari la nivel global in ceea ce inseamna sustinerea antreprenoriatului. In acest moment, in raportul Bancii Mondiale suntem pe locul 37 dupa rapoartele Doing Business, iar in Global Entrepreneurship Index rankings figuram pe locul 42 in 2016', a mentionat Florin Jianu.

Cu privire la sprijinirea si dezvoltarea antreprenoriatului, in Programul de Guvernare 2016 - 2020 al Mediului de Afaceri lansat de CNIPMMR sunt urmatoarele revendicari:

- Romania Start Up Nation: infiintarea gratuita a firmei, 1 euro capital social, 1 zi infiintare, 1 e-semnatura gratuita, 1 e-sediu, 1 prim cont bancar gratuit (daca se alege deschiderea contului la banca pentru IMM-uri a statului), 1 grant de maxim 25.000 euro pentru intreprinzatorii debutanti, care sa acopere 90% din valoarea investitiei, proceduri simplificate pentru viza de antreprenor, operationalizarea legii business angels si a legii privind finantarea participativa - crowdfunding.
- instituirea mediatorului de credite;
-simplificarea implementarii fondurilor structurale;
- protejarea investitorilor autohtoni;
- strategic Invest Romania - program de ajutor de stat pentru sustinerea investitiilor strategice ale antreprenorilor autohtoni, de minim 2 milioane de euro, prin acordarea unei finantari de 50% din valoarea investitiei, dar numai putin de 1 milion de euro;
- infiintarea liceelor de antreprenoriat;
- crearea Fondului pentru investitii regionale - prin intermediul caruia sa fie finantata infrastrucutra antreprenoriala la nivelul comunitatilor locale;
- crearea unor programe de kow-how sharing (antreprenori straini - antreprenori locali);
- sprijinirea infiintarii clusterelor regionale specifice zonei;
- crearea unor site-uri institutionale: entrepreneurs.gov.ro, imm.gov.ro care sa cuprinda sectinui cu tutoriale despre: deschiderea unei afaceri, realizarea unui plan de afaceri, finantarea afacerii, facilitati acordate intreprinzatorilor;
- eliminarea tuturor taxelor de la Registrul Comertului;
- eliminarea taxei radio-tv pentru agentii economici


Surse: Agerpres, Programul de Guvernare 2016-2020 al Mediului de Afaceri
Fonduri mai mari pentru IMM-uri in inovare si cercetare
[26.07.2016]

Comisia Europeana a transferat in interiorul Programului Operational Sectorial "Cresterea Competitivitatii Economice" (POS CCE) 2007-2013 suma totala de 265 milioane euro repartizata astfel: 155 milioane euro pentru axa prioritara 1 "Un sistem de productie inovativ si eco-eficient si 110 milioane euro pentru Axa Prioritara 2 "Cercetare, dezvoltare tehnologica si inovare pentru competitivitate".

 

Comisarul european pentru politica regionala Corina Cretu considera ca:

 

"Prin aceasta decizie, Romania beneficiaza de o sansa in plus pentru finantarea domeniilor de succes din Programul Operational Sectorial ,,Cresterea Competitivitatii Economice". Cele doua axe prioritare, ce vor primi finantare in plus, au functionat bine si au depasit plafonul de investitii prevazut initial. Cu ajutorul acestui transfer de fonduri, aprobat de Comisia Europeana, proiecte de succes vor beneficia de sprijin financiar european, ceea ce va ridica povara de pe bugetul national”.

Curs GRATUIT de antreprenoriat
[31.05.2016]

Asa cum am promis echipa Antreprenoriat Feminin  revine si in perioada iunie – august 2016, organizeaza noi cursuri in domeniul competentelor antreprenoriale.

  

Pentru inceput vom organiza  2 grupe de formare in antreprenoriat feminin:

•Grupa nr. 1 se adreseaza doamnelor si domnisoarelor care doresc sa initieze o noua afacere.

•Grupa nr. 2 se adreseaza doamnelor si domnisoarelor ce doresc sa dezvolte/imbunatateasca o afacere deja existenta.

 

Fiecare grupa va cuprinde un numar de 20 de cursante, astfel ca daca ai o prietena, colega sau cunostiinta care doreste sa urmeze aceste cursuri roag-o sa se grabeasca.

  

Cursurile se vor desfasura in

 Bucuresti, iar participarea la curs este gratuita.

  

In vederea inscrierii in cadrul acestei sesiuni de formare profesionala gratuita, trebuie sa parcurgeti urmatorii pasi:

 

-          Completarea unui chestionar ce ne va ajuta sa intelegem asteptarile dumneavoastra de la cursurile in domeniul competentelor antreprenoriale. Acesta poate fi completat accesand urmatoarele link-uri:

http://goo.gl/forms/4gfjUisFSUl6q1G03 pentru doamnele si domnisoarele care doresc sa initieze o noua afacere

http://goo.gl/forms/iAS7WjHmqCPG3dth2 pentru doamnele si domnisoarele ce doresc sa dezvolte/imbunatateasca o afacere deja existenta

  

Inscrierile se vor face in ordinea primirii solicitarilor pana la ocuparea locurilor disponibile iar pentru grupa celor care vor sa isi dezvolte afacerea , participantele la cursurile precedente au prioritate.

 

 

 

Va asteptam!

© Copyright ADAF 2018. Toate drepturile rezervate