EVENIMENTE

Programului de internaționalizare a companiilor româneşti
[31.07.2017]
ADAF vă informează că astăzi s-a deschis platforma online a Programului de internaționalizare a companiilor româneşti cu finanțare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020.
 
Sunteţi invitati sa aplicati pe: https://programenationale2017.aippimm.ro/sioer/.                     
 
Pentru informaţii suplimentare, firmele româneşti pot accesa pagina: http://www.aippimm.ro/categorie/programe/programul-de-internationalizare-2017/.                   
                         
Programul urmărește: promovarea produselor și serviciilor IMM-urilor românești pe piețele externe, stimularea comunicării și a parteneriatului în afaceri, în vederea internaționalizării; pregătirea întreprinzătorilor în domeniul tehnicilor de promovare a produselor și serviciilor.
Prin program se finanțează: participări individuale la târguri și expoziții internaționale, organizate în străinătate, cu stand propriu, participări individuale la misiuni economice organizate în străinătate, crearea identității vizuale a unui IMM, realizarea unui site pe Internet/aplicație pentru mobil, pentru  prezentarea activității solicitantului și a produselor promovate, în limba română și limba engleză/altă limbă de circulație internațională; participări ale angajaților la cursuri de pregătire, în țară și/sau în străinătate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi piețe; analize și studii de piață; alte tipuri de activități de promovare și susținere a internaționalizării.
 
Alocația financiară nerambursabilă este în cuantum de maximum 50.000 de lei/beneficiar/an, reprezentând maximum 90% din valoarea cheltuielilor eligibile. Pentru 2017, se estimează finanțarea unui număr de minim 100 de IMM-uri romanești.
Data de la care se pot depune aplicațiile în Program este 31 iulie, începând cu orele 10.00, iar sistemul de aplicații va fi deschis până vineri 4 august, orele 20.00. Acordarea finanțării se realizează în baza criteriului “primul venit-primul servit”, în limita bugetului. Bugetul pentru anul 2017 este de 5 milioane de lei.
 
Gela Rotaru
Consultant in afaceri
Tel.: 0722-295.362
e-mail: gela_rotaru64@yahoo.com
ADAF (Asociatia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin)
Str. Amman nr.36, Sector 1, Bucuresti
Global Summit of Women
[08.02.2017]
Cel mai renumit eveniment mondial al femeilor- Global Summit of Women- va avea loc in perioada 11 -13 mai 2017 la Tokyo, in Japonia. Tema celei de a 27 editii din acest an va fi „ Accelerarea progresului economic feminin ” si va pune accent pe influenta femeilor in crearea unor economii mai puternice in era noilor tehnologii, cu impact asupra politicilor guvernamentale si ale afacerilor corporatiilor.
Asociatia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin (ADAF) este Partener International al Summit-ului.

Persoanele interesate de participare sunt rugate sa ne contacteze la adresa de email: president@adaf.ro sau rotarurom@yahoo.com

Detalii despre eveniment:  www.globewomen.org  
Raportul Global al Competitivitatii
[28.09.2016]
ADAF  in calitate de partener international al World Economic Forum va informeaza ca in data de 28 septembrie 2016 s-a dat publicitatii Raportul Global al Competitivitatii.

Raportul Global al Competitivitatii 2016-2017 elaborat de World Economic Forum din Geneva evaluiaza peisajul competitivitatii pentru 138 de economii, oferind o perspectiva cresterii productivitatii si prosperitatii.

Editia din acest an  evidențiază faptul că deschiderea aflata in declin amenință creșterea economică și prosperitatea. De asemenea, se subliniază că măsurile de stimulare monetară, cum ar fi relaxarea cantitativă, nu sunt suficiente pentru a susține creșterea economică și trebuie să fie însoțită de reforme de competitivitate. Raportul subliniaza faptul că imbunatatirea practicilor de afaceri și investițiile în inovare sunt acum la fel de importante ca infrastructura, competențele și piețele  eficiente.

Elvetia,Singapore si Statele Unite ale Americii raman pe pozitiile de cele mai competitive trei state din lume.

Romania se plaseaza  pe locul 62 in Clasamentul global al competitivitatii cu o cadere de  9 pozitii fata de  perioada 2015-2016.

Detalii pe site-ul www.weforum.org/reports
Programul de Guvernare al mediului de afaceri
[21.09.2016]
Cu prilejul conferintei de lansare a "Programului de Guvernare 2016-2020 al Mediului de Afaceri", presedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu, a declarat ca Romania trebuie sa se plaseze intre primele 20 de tari la nivel global in ceea ce inseamna sustinerea antreprenoriatului. De asemenea, trebuie sa fie cea mai puternica tara din regiunea de sud-est a Europei.
"Romania trebuie sa se plaseze ca o tara atractiva si favorabila dezvoltarii afacerilor si sa fie cea mai puternica tara din regiunea de sud-est a Europei. Cred ca e necesar sa ne punem si o tinta cantitativa si vorbim de plasarea Romaniei in primele 20 de tari la nivel global in ceea ce inseamna sustinerea antreprenoriatului. In acest moment, in raportul Bancii Mondiale suntem pe locul 37 dupa rapoartele Doing Business, iar in Global Entrepreneurship Index rankings figuram pe locul 42 in 2016', a mentionat Florin Jianu.

Cu privire la sprijinirea si dezvoltarea antreprenoriatului, in Programul de Guvernare 2016 - 2020 al Mediului de Afaceri lansat de CNIPMMR sunt urmatoarele revendicari:

- Romania Start Up Nation: infiintarea gratuita a firmei, 1 euro capital social, 1 zi infiintare, 1 e-semnatura gratuita, 1 e-sediu, 1 prim cont bancar gratuit (daca se alege deschiderea contului la banca pentru IMM-uri a statului), 1 grant de maxim 25.000 euro pentru intreprinzatorii debutanti, care sa acopere 90% din valoarea investitiei, proceduri simplificate pentru viza de antreprenor, operationalizarea legii business angels si a legii privind finantarea participativa - crowdfunding.
- instituirea mediatorului de credite;
-simplificarea implementarii fondurilor structurale;
- protejarea investitorilor autohtoni;
- strategic Invest Romania - program de ajutor de stat pentru sustinerea investitiilor strategice ale antreprenorilor autohtoni, de minim 2 milioane de euro, prin acordarea unei finantari de 50% din valoarea investitiei, dar numai putin de 1 milion de euro;
- infiintarea liceelor de antreprenoriat;
- crearea Fondului pentru investitii regionale - prin intermediul caruia sa fie finantata infrastrucutra antreprenoriala la nivelul comunitatilor locale;
- crearea unor programe de kow-how sharing (antreprenori straini - antreprenori locali);
- sprijinirea infiintarii clusterelor regionale specifice zonei;
- crearea unor site-uri institutionale: entrepreneurs.gov.ro, imm.gov.ro care sa cuprinda sectinui cu tutoriale despre: deschiderea unei afaceri, realizarea unui plan de afaceri, finantarea afacerii, facilitati acordate intreprinzatorilor;
- eliminarea tuturor taxelor de la Registrul Comertului;
- eliminarea taxei radio-tv pentru agentii economici


Surse: Agerpres, Programul de Guvernare 2016-2020 al Mediului de Afaceri
Fonduri mai mari pentru IMM-uri in inovare si cercetare
[26.07.2016]

Comisia Europeana a transferat in interiorul Programului Operational Sectorial "Cresterea Competitivitatii Economice" (POS CCE) 2007-2013 suma totala de 265 milioane euro repartizata astfel: 155 milioane euro pentru axa prioritara 1 "Un sistem de productie inovativ si eco-eficient si 110 milioane euro pentru Axa Prioritara 2 "Cercetare, dezvoltare tehnologica si inovare pentru competitivitate".

 

Comisarul european pentru politica regionala Corina Cretu considera ca:

 

"Prin aceasta decizie, Romania beneficiaza de o sansa in plus pentru finantarea domeniilor de succes din Programul Operational Sectorial ,,Cresterea Competitivitatii Economice". Cele doua axe prioritare, ce vor primi finantare in plus, au functionat bine si au depasit plafonul de investitii prevazut initial. Cu ajutorul acestui transfer de fonduri, aprobat de Comisia Europeana, proiecte de succes vor beneficia de sprijin financiar european, ceea ce va ridica povara de pe bugetul national”.

Curs GRATUIT de antreprenoriat
[31.05.2016]

Asa cum am promis echipa Antreprenoriat Feminin  revine si in perioada iunie – august 2016, organizeaza noi cursuri in domeniul competentelor antreprenoriale.

  

Pentru inceput vom organiza  2 grupe de formare in antreprenoriat feminin:

•Grupa nr. 1 se adreseaza doamnelor si domnisoarelor care doresc sa initieze o noua afacere.

•Grupa nr. 2 se adreseaza doamnelor si domnisoarelor ce doresc sa dezvolte/imbunatateasca o afacere deja existenta.

 

Fiecare grupa va cuprinde un numar de 20 de cursante, astfel ca daca ai o prietena, colega sau cunostiinta care doreste sa urmeze aceste cursuri roag-o sa se grabeasca.

  

Cursurile se vor desfasura in

 Bucuresti, iar participarea la curs este gratuita.

  

In vederea inscrierii in cadrul acestei sesiuni de formare profesionala gratuita, trebuie sa parcurgeti urmatorii pasi:

 

-          Completarea unui chestionar ce ne va ajuta sa intelegem asteptarile dumneavoastra de la cursurile in domeniul competentelor antreprenoriale. Acesta poate fi completat accesand urmatoarele link-uri:

http://goo.gl/forms/4gfjUisFSUl6q1G03 pentru doamnele si domnisoarele care doresc sa initieze o noua afacere

http://goo.gl/forms/iAS7WjHmqCPG3dth2 pentru doamnele si domnisoarele ce doresc sa dezvolte/imbunatateasca o afacere deja existenta

  

Inscrierile se vor face in ordinea primirii solicitarilor pana la ocuparea locurilor disponibile iar pentru grupa celor care vor sa isi dezvolte afacerea , participantele la cursurile precedente au prioritate.

 

 

 

Va asteptam!

Oferta cursuri pentru dezvoltarea carierei profesionale
[29.03.2016]

          Asociatia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin (ADAF)  va informeaza asupra cursurilor organizate de societatea comerciala TUV Karpat, partener al TUV Thuringen- Germania in domeniul certificarii si instruirii personalului pentru indeplinirea cerintelor tehnice de siguranta, fiabilitate si calitate a sistemelor, produselor si serviciilor companiilor in conformitate cu standardele ISO.

          Absolventii cursurilor acreditate de catre Autoritatea Nationala a Calificarilor vor primi certificatele eliberate de aceasta institutie. Optional, contra cost,  absolventii pot primi certificate TUV Thuringen Germania.

          Cursurile se adreseaza personalului cu studii superioare, au o durata de 2-5 zile in functie de complexitatea tematicii abordate. In perioada aprilie –mai 2016 puteti participa la urmatoarele cursuri:

  •     Auditor ISO 27001  in perioada 11-13.04.2016
  •     Specialist in managementul deseurilor, in perioada  13-15.04.2016 (acreditat ANC)
  •     Auditor de mediu, in perioada 18-22.04.2016 (acreditat ANC)
  •     Auditor OHSAS 18001, in perioada 11-13.04.2016
  •     Auditor HACCP/ ISO 22000/ FSSC 22000, in perioada 18-20.04.2016
  •     Sisteme de management al calitatii ( tranzitia). De la ISO 9001:2008 la  ISO 9001:2015 in perioada 20 - 22.04.2016
  •     Auditor intern pentru laboratoare de analize medicale, cf. ISO 15189:2013 in perioada  11-13.04.2016
  •     Auditor al sistemului de management al calitatii pentru laboratoare de incercari cf. ISO 17025 , in perioada  11-13.04.2016
  •     Manager al sistemelor de management al calitatii, in perioada 20-22.04.2016 (acreditat ANC)
  •    Managementul riscului conform 31000 in perioada  23- 25.05.2016

 

Detalii si inscrieri la : email: president@adaf.ro;  rotarurom@yahoo.com

Implementarea schemei de ajutor de minimis 2016
[25.03.2016]

Departamentul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediu de Afaceri si Turism a publicat spre consultare publica, in data de 20.03.2016, Proiectul Proceduriii de implementare a schemei de ajutor de minimis prevazuta in cadrul Programului pentru stimularea finantarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti – SRL-D 2016.

Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2016, este 22.700.000 lei.

Fiecare SRL-D aplicant poate obtine ajutor nerambursabil de maxim 10.000 euro  care reprezinta cel mult 50% din valoarea totala a proiectului, restul fiind contributia proprie a intreprinzatorului.

 Detalii pe site-ul: www.aippimm.ro

 

Global Summit of Women
[24.03.2016]

Cel mai renumit eveniment mondial al femeilor- Global Summit of Women- va avea loc in perioada 9-12 iunie 2016 la Varsovia. Tema celei de a 26 editii din acest an va fi „ Femeile si Construirea unei Economii Incluzive in Era Digitala” si va pune accent pe influenta femeilor in crearea unor economii mai puternice in era noilor tehnologii,  cu impact asupra politicilor guvernamentale si ale afacerilor corporatiilor.

ADAF este Partener International al Summit-ului  si membrii asociatiei vor beneficia de un discount.

Pentru persoanele interesate va rugam sa ne contactati la adresa de email:  president@adaf.ro

sau rotarurom@yahoo.com

Detalii despre eveniment: www.globewomen.org

 

 

Conferintei “Strategia de dezvoltare a Romaniei”
[22.03.2016]

Grupul de presa BURSA are deosebita placere sa va invite la a II-a editie a conferintei “Strategia de dezvoltare a Romaniei”, cu tema “Capitalul autohton – sursa de crestere economica” ce va avea loc in data de 31 martie 2016, incepand cu orele 09.30, la SkyTower Building, Etaj 34 (Calea Floreasca 246C – intrare din Bd. Barbu Vacarescu).

 

Subiecte propuse:

 * Principalele obiective ale strategiei de dezvoltare a Romaniei;

 * Domeniile cheie pentru dezvoltarea economiei; Oportunitaţi de investiţie in Romania;

 * Contribuţia firmelor romanesti la cresterea economica a Romaniei, comparativ cu firmele straine;

 * Masuri guvernamentale pentru incurajarea capitalului autohton;

 * Sistemul fiscal pentru companiile romanesti versus companii straine; Preţurile de transfer si implicaţiile lor in economie;

 * Rolul bancilor in susţinerea economiei;

 * Bursa de Valori – alternativa de finanţare pentru companiile romanesti;

 * Viitorul Uniunii Europene si al Spaţiului Schengen in impas? Cum ar trebui sa procedeze Romania?

 * Oportunitatea aderarii Romaniei la Zona Euro;

 * Importanţa cunostinţelor si capitalului romanilor plecaţi in strainatate;

 * Legatura intre capitalul autohton si libertatea economica.

 

 Speakeri invitaţi:

 * Dacian Ciolos, Prim-ministrul Romaniei;

 * Costin Grigore Borc, Viceprim-ministru, Ministrul Economiei, Comerţului si Relaţiilor cu Mediul de Afaceri;

 * Anca Dana Dragu, Ministrul Finanţelor Publice;

 * Cosmin Stefan Marinescu, Consilier Prezidenţial, Departamentul Politici Economice si Sociale, Presedinţia Romaniei;

 * Daniel Daianu, Membru in Consiliul de Administraţie al Bancii Naţionale a Romaniei (confirmat);

 * Sergiu Oprescu, Presedinte al Consiliului Director, Asociaţia Romana a Bancilor;

 * Mircea Ursache, Vicepresedinte, Autoritatea de Supraveghere Financiara (confirmat);

 * Cristian Parvan, Patronatul Societaţilor Private din Romania (confirmat);

 * Anca Vlad, Presedinte, Fildas–Catena Grup (confirmat);

 * Florin Jianu, Presedinte, Patronatul Tinerilor Intreprinzatori din Romania (confirmat);

 * Academician Ionel Valentin Vlad, Presedinte, Academia Romana.

 

 Va rog sa gasiti alaturat programul si prezentarea evenimentului.

 Asa cum am procedat si pana acum, va oferim 5 locuri gratuite la eveniment.Asteptama pana in data de 25 martie lista cu participanti.

 

 

© Copyright ADAF 2017. Toate drepturile rezervate